16 Temmuz 2011 Cumartesi

Bir Alış-Veriş Sitesi Yaptığınızda Dikkat Etmeniz Gereken 40 Şey

Bir alış-veriş sitesini müşteriniz için yapıyorsunuz, yada kendinize bir alış-veriş sitesi yaptırmak istiyorsunuz, o zaman aşağıdaki maddeleri göz önünde bulundurmanızla avantajlı olacaksınız.

İlgili alış-veriş sitesinin:
  1. İhtiyaçlarıma uyan satınalma önerilerinde bulunması
  2. Bana özel yapılmış ürünler sipariş edebilmemi sağlaması
  3. Bana göre kişiselleştirilmiş reklam ve promosyonlar yollaması
  4. Bana kendimi farklı ve özel bir müşteri gibi hissettirmesi
  5. Web sitesinin ihtiyaçlarıma göre kişiselleştirilebilmesi
  6. Ürünleri görsel olarak farklı açılardan inceleyebilmemi sağlaması
  7. Aradığım ürünleri kolayca bulmamı sağlayan arama araçları içermesi
  8. Kolayca ürün karşılaştırması yapabileceğim araçlar içermesi
  9. Beni içine çeken bir site olması
  10. Müşterilere bilgi verme ve sorularını yanıtlama konusunda hızlı ve etkin olması
  11. Bu siteden alışveriş yapmam için hatırlatıcı mesajlar göndermesi
  12. Daha önceki alışverişlerime dayanarak beni ilgilendirebilecek bilgiler göndermesi
  13. Alışverişlerimin bu site için önemli olduğunu hissettirmesi
  14. Bu siteden daha fazla alışveriş yapmam için çaba sarfetmesi
  15. Benimle ilişkisini geliştirmek için gerekli değişiklikleri yapmaya hazırlıklı olması
  16. Alışverişlerimde ödeme ve faturalama işlemleri ile ilgili sorun yaşatmaması
  17. Aldığım ürünleri zamanında ulaştırması
  18. Site ile ilgili yaşadığım herhangi bir sorunla yakından ilgilenmesi
  19. Müşteri dostu ürün iade politikalarına sahip olması
  20. Müşterileri ile tüm satınalma süreci boyunca yakından ilgilenmesi
  21. Müşterilerin bu site ile ilgili olumlu / olumsuz görüş ve deneyimlerini site içinde diğer müşterilerle paylaşabilmesi
  22. Sitenin müşteri topluluğunun buradaki ürünlerle ilgili bilgi paylaşımı konusunda güvenilir kaynak olması
  23. Sitenin müşterilerinin birbirlerinin bilgi ve deneyimlerinden fayda görmeleri
  24. Sitenin müşteri topluluğunun ortak ya da benzer özellikleri olan kişilerden oluşması
  25. Sitenin müşterilerinin ilişkilerini farklı mecralara da taşımaları
  26. Sitenin bana tek noktadan alışveriş yapma olanağı sağlaması
  27. Sitenin Internet’ten satın alabileceğim ihtiyaçlarımın çoğunu karşılayabilmesi
  28. Sitedeki ürün çeşitlerinin sınırlı olmaması
  29. Sitenin seçim yapmayı kolaylaştıracak geniş bir marka yelpazesine sahip olması
  30. Siteye ilk kez gelen bir kullanıcının fazla yardıma ihtiyaç duymadan alışveriş yapabilmesi
  31. Sitede alışveriş yapmanın uzun sürmemesi
  32. Sitenin kullanıcı dostu olması
  33. Sitenin kullanımının kolay olması
  34. Sitenin tasarımının bana çekici gelmesi
  35. Bu sitede alışveriş yapmanın benim için eğlenceli olması
  36. Sitenin bana davetkar görünmesi
  37. Sitede alışveriş yaparken kendimi rahat hissedebilmem
  38. Sitenin rakiplerine kıyasla daha uygun fiyatlar önermesi
  39. Sitenin teslimat, kargo, iade vb maliyetlerinin düşük olması
  40. Sitenin fiyat avantajları sağlayan promosyonlar yapması

1 yorum: